Często zadawane pytania
Bus Kartę można uzyskać na dwa sposoby:
- Składając wniosek wraz ze zdjęciem legitymacyjnym/paszportowym w wybranej kasie biletowej naszej firmy. Druk wniosku dostępny jest w kasach biletowych lub do pobrania online
- Wypełniając formularz wniosku ON-LINE zamieszczony na naszej stronie internetowej.
[b]Zagubienie Bus Karty należy niezwłocznie zgłosić w dowolnej kasie naszej firmy.
Zostanie ona zablokowana, a pasażer otrzyma jej duplikat lub Bus Kartę zastępczą.
Na podstawie okazanego paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu, ważny jeszcze bilet miesięczny lub okresowy, zostanie przepisany do wydanego duplikatu lub zastępczej Bus Karty.[/b]
[b]NIE.
Wydanie duplikatu Bus Karty lub kolejnej nowej jest odpłatne 20 zł.[/b]
[b]Nie, pasażer posiadający Bus Kartę może korzystać z przejazdów dowolną ilość razy w ramach ważności biletu.[/b]
[b]Wydrukowany bilet jest bardzo ważnym dokumentem fiskalnym, potwierdzającym zakup biletu, a także, zgodnie z prawem przewozowym, dokumentem poświadczającym zawartą umowę przewozu oraz ubezpieczenia na czas podróży.
Wydrukowany bilet należy obowiązkowo zachować do kontroli lub reklamacji. Nie jest on potrzebny do rejestracji przejazdu w autobusie lecz należy go mieć przy sobie.
W przypadku zagubienia Bus Karty, brak paragonu fiskalnego, uniemożliwi przepisanie ważnego jeszcze biletu do wydanego duplikatu Bus Karty. W takiej sytuacji, pasażer musi zakupić kolejny bilet miesięczny lub okresowy.[/b]
[b]Do 7 dni roboczych.
Proponujemy z wyprzedzeniem złożyć wniosek o wydanie Bus Karty.
Odbiór Bus Karty nie jest powiązany z koniecznością zakupu biletu.
Należy ją obowiązkowo posiadać w chwili zakupu biletu miesięcznego lub okresowego.[/b]
[b] Bus Karta nie wymaga specjalnych warunków przechowywania.
Należy zabezpieczyć ją jedynie przed trwałym odkształcaniem i zginaniem.
Wskazane jest, aby nie wystawiać ją na temperatury powyżej 50 stopni C. i poniżej 4 stopni C.[/b]
[b]Jest to prawidłowy komunikat świadczący o tym, że Bus Karta została już w danym kursie zarejestrowana .
Przejazd w kursie na podstawie Bus Karty może zostać zarejestrowany tylko jeden raz![/b]
[b]Posiadana Bus Karta znalazła się w wykazie kart zagubionych lub skradzionych.
Posługiwanie się taką Bus Kartą jest zabronione.
Kierowca, Kasjer lub Kontroler, ma prawo taką Bus Kartę zatrzymać do wyjaśnienia.[/b]
[b]Zakupiony i zapisany w Bus Karcie bilet nie obejmuje przystanku lub całej trasy przejazdu, z którego pasażer chce skorzystać w chwili wsiadania do autobusu.
Należy posłużyć się paragonem fiskalnym-wydrukowanym biletem, aby wyjaśnić zaistniały problem.
Jeżeli przyczyna takiego komunikatu się potwierdzi, prosimy zgłosić się do dowolnej kasy biletowej PKS Piła, aby dokonać korekty trasy zakupionego biletu. W kasie należy okazać paragon fiskalny-wydrukowany bilet i swoją Bus Kartę.[/b]
[b]Zakupiony i zapisany w Bus Karcie bilet stracił ważność.
Należy w dowolnej kasie PKS Piła wykupić nowy bilet, który zostanie zapisany do posiadanej Bus Karty.[/b]
[b]Przyczyną takiego komunikatu może być niewłaściwe zaprogramowanie Bus Karty w momencie sprzedaży biletu lub uszkodzenie samej karty.
Prosimy w takiej sytuacji zgłosić się do dowolnej kasy PKS Piła w celu sprawdzenia przyczyny problemu.
Przejazd autobusem w takiej sytuacji umożliwi paragon fiskalny-wydrukowany bilet.[/b]
[b]Spowodowane jest to zbyt szybkim zabraniem karty z czytnika bileterki.
Bus Kartę należy zbliżyć do czytnika bileterki. Pierwszy sygnał informuje o rozpoznaniu karty. Należy poczekać na drugi sygnał informujący o zakończonym odczycie karty. Trwa to łącznie od 1 do 2 sekund.[/b]
[b]TAK, z zastrzeżeniem, że pierwszy bilet MUSI być kupiony w kasie biletowej w Pile, Chodzieży, Wągrowcu lub Wyrzysku.[/b]
[b] TAK.
Bus Kartę uzyskać można dużo wcześniej. Nie wiąże się to z koniecznością rozpoczęcia korzystania z usług przewozowych.
Ważne jest to, aby w chwili zakupu biletu miesięcznego lub okresowego już ją posiadać.[/b]
[b] NIE.
Bus Karta jest spersonalizowana. Korzystać z niej może wyłącznie osoba, na którą karta została wydana.
W przypadku udostępnienia jej innej osobie, kierowca autobusu lub kontroler, ma prawo taką kartę zatrzymać, a pasażer który ją okazał, traktowany będzie jak osoba jadąca bez zakupionego biletu.
Właściciel zatrzymanej Bus Karty będzie ją mógł odebrać w miejscu jej wydania po uiszczeniu opłaty karnej w wysokości 100 zł.[/b]
[b] W takiej sytuacji należy okazać paragon-wydrukowany bilet. Jeżeli reklamacja nie będzie uwzględniona, to należy wykupić u kierowcy bilet jednorazowy, a reklamację Bus Karty złożyć w kasie biletowej.[/b]
[b] TAK.
Rejestracja przejazdu jest obowiązkowa !
Należy jej dokonać zaraz po wejściu do autobusu, przykładając ją na około 2 sekundy do czytnika bileterki.
Każdy ujawniony podczas kontroli przypadek braku rejestracji przejazdu, traktowany będzie jak przejazd bez ważnego biletu![/b]
[b] NIE. Osoba która zakupiła bilet miesięczny lub okresowy z Bus Kartą, jest uprawniona do nielimitowanych przejazdów dziennych kursami PKS Piła tam i z powrotem, w okresie ważności biletu.[/b]
[b]PKS Piła sprzedaje bez Bus Karty jedynie bilety miesięczne lub okresowe na kursy innych przewoźników.
Bez ważnej Bus Karty, nie ma możliwości zakupu biletu miesięcznego i okresowego, na kursy realizowane przez PKS Piła.[/b]
[b] TAK. Jeżeli zakupiony bilet objęty jest ulgą ustawową, to zgodnie z przepisami, należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do tej ulgi.[/b]
[b]NIE.
Wyrobienie Bus Karty podczas zakupu biletu miesięcznego lub okresowego jest niemożliwe!
Bus Kartę należy uzyskać wcześniej, aby w chwili kupowania biletu miesięcznego lub okresowego już ją posiadać.
Wydanie Bus Karty, nie wiąże się z koniecznością jej natychmiastowego zaprogramowania sprzedanym biletem miesięcznym lub okresowym.[/b]
[b]NIE.
Brak paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu, uniemożliwia dokonanie zwrotu biletu.
W przypadku braku Bus Karty, zwrot biletu na podstawie okazanego paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu możliwy będzie jedynie po zablokowaniu Bus Karty pasażera. W takiej sytuacji, ewentualna kontynuacja przejazdów na dotychczasowych zasadach, możliwa będzie po uzyskaniu duplikatu Bus Karty.
Zwrot zakupionego na podstawie Bus Karty biletu miesięcznego lub okresowego możliwy jest jedynie w tej kasie biletowej, która bilet sprzedała. [/b]
[b]NIE.
Utrata Bus Karty wiąże się z koniecznością uzyskania jej duplikatu.
Okazanie w kasie posiadanego paragonu-biletu, pozwoli na przepisanie tego biletu do wydanego duplikatu Bus Karty.[/b]
[b]NIE.
Oferta biletów okresowych dotyczy wyłącznie klientów korzystających z Bus Kart, a bilety okresowe sprzedawane są wyłącznie na pół miesiąca.[/b]
[b]NIE.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi dopłat do biletów ulgowych, nie można sprzedać biletu objętego ulgami ustawowymi innego niż jednorazowy i miesięczny (od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca).[/b]
[b]TAK, jeżeli taki był kupiony w kasie biletowej.
[/b]
[b]TAK.
Wydrukowany bilet należy obowiązkowo zachować do kontroli i reklamacji.
Należy mieć go przy sobie.
Nie jest on konieczny, do rejestracji przejazdu w autobusie. Do tego celu wymagana jest Bus Karta.
Nie polecamy przechowywania go razem z Bus Kartą. W przypadku jej zagubienia, stracimy oba dokumenty.[/b]
[b]NIE.
Wydanie pierwszej Bus Karty jest bezpłatne.
Dopiero za wydanie duplikatu Bus Karty lub kolejnej nowej, pobierana będzie dodatkowa opłata w wysokości 20 zł.[/b]